poniedziałek, 19 sierpnia 2013

DOCEŃMY RĘKODZIEŁO

                            doceńmy rękodzieło


 http://lore-art.blogspot.com/2013/03/docenmy-rekdzieo.html?spref=fb
 

"Dawno temu w Paryżu modna dama udała się do modystki aby zamówić nakrycie głowy ostatni krzyk mody. Modystka owo nakrycie wykonała zużywając 5 metrów wstążki. Kiedy dama usłyszała cenę z oburzeniem zawołała: Co!!!! 300 franków za 5 metrów wstążki!!?? Pani chyba oszalała! Na to modystka kilkoma sprawnymi ruchami rozpruła piękny czepek, zwinęła wstążkę podała oburzonej damie i powiedziała. Zapłata jest za moje umiejętności i prace, wstążkę daje pani gratis!"



 popieram tą akcję w 100%


Każda z nas coś tworzy i nie ważne czy to jest szycie malowanie  czy wyplatanie ,,,każdy kto kocha to co robi ,tworzy z pasją i wkłada w każdy detal serce,,jednak często spotykamy się z niedocenieniem ,,wszyscy by chcieli coś fajnego ,oryginalnego ale za'' darmo''

wielu ludziom wydaje się że to nic takiego zrobić koszyk np z papierowej wikliny czy jakaś inna ozdobę ,,

nasz rynek zapchany jest tanią chińszczyzną i tandetą .dlatego w Polsce rękodzieło jest tak niedoceniane .

często moi nawet bliscy pytaja ,,a po co ci to  ,,, przecież to się nie opłaca,,,
Ja traktuje moje rekodzielo jako hobby i pasje , nie myslę o tym jako formie zarobkowej ,ale zdaża  sie, że ktoś znajomy , chciałby to czy owo ,, i pyta ile by to kosztowało i tu pojawia sie cisza ,,i no trochę drogo  za cos takiego ? ,,,wiec proszę zrób sama jeśli potrafisz .albo kup mi materiał to ci zrobie,,,i okazuje się ,że koszt materiały jest większy od podanej ceny ,,,,bo nikt nie sprzeda pół krepy czy farby ..... nikt nie liczy tych wszystkich detali poczawszy od tektury kleju ,zwykłych gazet których koszt jest moze niski ale przy wiekszej ilosci to jest juz jakaś suma, i poswięcony czas ,bo wiekszość z nas na swoje prywatne życie dom pracę dzieciaki ,,,

tak szybciutko w skrócie koszt  drzewka kawowego w doniczce 
 1-kawa ziarnista -ok 12 zł 250 g z 1poakowania wyjdą  2 -3serca -w zależnosci od wieklkosci jakie chcemy 
2. płatki kosmetyczne- 3zł 
3. doniczka -ja użyłam ceramicznej -ok 4zł -tez zależy jaka wielkość-dla oszczędnych mozna użyć jakiegoś pojemniczka i przyozdobić
4, u mnie wypełnienie to pianka montazowa -ok najtańsza castorama16zł ale starczy na  ok 4 doniczki --przy mniejszych  mozna użyć kostki do suchych kwiatów
5.sizal -trawka -4zł ale starczy na 2 
6. ozdoby ,,,róznie to bywa   zależy co to ma być ok 4zł 
7. klej na gorąco  ok 3 laski -2zł 
 8,podsumowanie koszt ok 22zł  nie wliczam drucika i sznurka na nózkę..zużytego prądu,-klej na gorąco,czy farby

czas ,,, samo obklejanie serca kawą zajmuje mi  ok  1-2 godz  ,,wczesniej malowanie ... 
 i teraz pytanie czy kwota 40 zł to dużo ,,,
 

1 komentarz: